• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Deklaration 2018

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 522
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
Är det procenten eller storleken på underskott som påverkar UC mest

Mitt underskott har ju gått från 53’ till 49,5’ men samtidigt så har ju inkomsten stigit från 590’ till 653’. Det gör ju skillnad på det procentuella förhållandet från 9% till 7,5% så tror du det är något av dem som påverkar min UC mest?

Vad har du för kreditbetyg just nu?
 

lanaren360

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
27 April 2016
Meddelanden
584
Mottagna reaktioner
235
Poäng
417
Kom fram till varför ingen lön på deklarationen. Arbetsgivaren missade att skicka in kontrolluppgifterna.

Skickade in dem idag. Kommer det synas tills det är dags att deklarera eller kommer jag behöva fylla i det själv ?
 

Annapanna

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
22 Januari 2018
Meddelanden
12
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Det beror ju på hur stor inkomst du har. Men 36000 kr i underskott är ganska mycket även om du haft 400 k i inkomst.
Min årsinkomst vart 190.000 så jag tänkte om jag kunde ändra i deklarationen Från 18% i underskott till 10%. Har ökat min inkomst med 55.000 från förra året också.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 397
Mottagna reaktioner
13 471
Poäng
8 917
Underskottet är egentligen ointerssant och jag kommer nedan visa ett exempel på varför.
Bankerna kanske sneglar på det men se här.

Min årsinkomst är 810.000 kronor.
Jag har Blancolån på cirka 500.000 kronor.
Det innebär att jag är HÖGT belånad, inte lika mycket som vissa andra här but still. 70% har jag lån av inkomsten.
Däremot minskattesedel och minUC säger att jag har underskott på 29.000 bara. Eller i procent 3%

Vad innebär det, jo om bankerna hade utgått ifrån underskott & inkomst hade jag utan problem fått lån på 600.000 utan att blinka.
Men dom tittar på min blancålån kontra inkomst för att ha en lånekalkyl.
Jag må ha fel men underskott är helt ointressant egentligen utan något vi här på forumet fått för oss betyder mer än vad det de facto gör.
Intressanta är vad du tjänar - vad du har i lån - Hur många UC.

Någon får gärna rätta mig om jag har fel.
 

Kaffefilter

Medlem
Poäng: 27
Blev medlem
6 Mars 2018
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
5
Poäng
27
Undrar också lite om underskottet verkligen visar så mycket. Jag hade en inkomst på ca 50 000:- förra året pga att jag är student. Underskott på 3600:-, baserat enbart på bolån på 255 000:- och hade också ett ikanobanklån på 8000:- som jag betalade ränta på. Ett bolån är ju ändå ett bolån och inte ett blancolån. Det kan ju inte bli noll hur man än gör.
 

Robiin

Viktig medlem
Poäng: 92
Blev medlem
2 Februari 2018
Meddelanden
53
Mottagna reaktioner
23
Poäng
92
Nej nu vill jag ha mitt skattebesked xD känns segt i år. Någon mer som väntar?:) är det de sista siffrorna i person nr så förstår jag att det tar tid :,D 99
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp